Загальносвітова тенденція сьогодення – рух до зближення і взаємодоповнення формальної та неформальної освіти замість конкуренції між ними. Неформальна освіта може бути полігоном для випробування методик та інструментів, котрі згодом може взяти на озброєння формалізована освіта.
Неформальна освіта (навчання) – процес здобуття освіти, що не регламентований місцем, терміном і формою навчання та не передбачає отримання документів про освіту державного зразка.
Відповідно до «Положення про взаємодію формальної та неформальної освіти, визнання результатів навчання (здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти у системі формальної освіти)» у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича (протокол № 109 від 28 березня 2022 року, https://www.chnu.edu.ua/media/3aykf41y/polozhennia-pro-vzaiemodiiu-formalnoi-ta-neformalnoi-osvity.pdf) допускається зарахування практичних занять, навчальних елементів та отримання додаткових балів при наявності сертифіката (свідоцтва тощо), отриманого здобувачем у неформальній освіті (курси, тренінги) з вивчення тем, охоплених змістовим наповненням курсу.
У межах вивчення дисципліни «Ситуаційний менеджмент» (викладач – к.е.н. Бойда С.В.) одним із інструментів формування фахових компетентностей студентів спеціальності «Менеджмент» стало використання можливостей онлайн освіти на платформах EdEra та Prometheus. Здобувачами освіти успішно пройдені онлайн курси: «СМС – Система Менеджменту Ситуацій», «З місця – в кар’єру», «Соціальне підприємництво та конкурентоспроможність». Названі курси дали можливість отримати інформацію від успішних практиків-управлінців щодо сучасних методик та досягнень у системі ситуаційного управління.
Отримані сертифікати студенти мали змогу використати як підтвердження знань окремих тем курсу «Ситуаційний менеджмент».
У більшості випадків неформальне навчання дає змогу отримати актуальні практичні і теоретичні знання, навички, оволодіти сучасними методами розв’язання професійних завдань, сформувати певний рівень професійної компетентності, а також мотивувати до самовдосконалення та саморозвитку.