На кафедрі економічної теорії менеджменту і адміністрування академічна доброчесність розглядається гарантами та членами проектних груп як невід’ємний компонент успішної реалізації освітніх програм «Менеджмент організацій і адміністрування» за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнями вищої освіти, так як саме дотримання академічної доброчесності означає реальне здобуття задекларованих компетентностей з можливістю їх ефективного застосування на практиці.
Гаранти та члени проектних груп розглядають академічну доброчесність з різних точок зору, тобто і як стан певних компонентів освітньої програми і як характеристика процесу їхньої реалізації.
Відповідно до цього забезпечення академічної доброчесності відбувається за декількома напрямками:
- гарантування повної доступності усієї інформації стосовно формування, реалізації та можливих трансформацій усіх компонентів на кожному етапі втілення освітньої програми;
- зрозумілість, цікавість та нестандартність форм контролю;
- з однієї сторони, – зрозумілість, доступність і прозорість, а з іншої, – об’єктивність та адекватність форм контролю;
- недопустимість появи практик академічної не доброчесності в процесі втілення освітніх програм;
- широка поінформованість стейкхолдерів про зміст, форми прояву та механізми запобігання академічній недоброчесності;
- глибоке усвідомлення стейкхолдерами усього спектру загроз та негативних наслідків від академічної недоброчесності.
Для практичного втілення даного підходу відбувається регулярна комунікація зі стейкхолдерами, зокрема, з їх ключовою частиною – самими студентами.
Результати даної комунікації дають значні обсяги інформації для аналізу та наступних висновків. Вони свідчать про те, що:
- По-перше, в цілому стейкхолдери позитивно оцінюють процеси втілення освітніх програм в контексті академічної доброчесності;
- По-друге, є напрямки і сфери для подальшого вдосконалення;
- По-третє, експертна група повинна постійно моніторити сприйняття стейкхолдерами даних процесів і, відповідно до цього, коригувати свою роботу.
В опитуванні студентів щодо покращення освітніх програм 073 “Менеджмент і адміністрування” та академічної доброчесності взяли участь 57 студентів. Всього було запропоновано 14 питань з варіантами відповідей.
Результати опитування:
1. На початку вивчення навчальних дисциплін чітко презентовано зміст дисципліни, систему та критерії оцінювання.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-1.png)
2. Строки, форми контрольних заходів та критерії оцінювання розміщуються на офіційному веб сайті навчального закладу.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-2.png)
3. Форми контролю різноманітні, зрозумілі, цікаві, нестандартні.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-3.png)
4. Система накопичення балів зрозуміла, доступна та прозора.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-4.png)
5. Оцінювання знань, умінь та навичок об’єктивне та адекватне.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-5.png)
6. Викладачі аргументують та коментують отримані студентами програмні результати навчання.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-6.png)
7. Механізми та процедури контрольних заходів дозволяють повторне проходження форм контролю.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-7.png)
8. У навчальному закладі передбачена процедура оскарження результатів контрольних заходів.
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-8.png)
9. Чи інформують Вас викладачі про процедури дотримання академічної доброчесності?
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-9.png)
10. Чи відома Вам сутність поняття «плагіат» та можливі ризики, які з ним пов’язані?
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-10.png)
11. Чи відомо Вам про використання в Чернівецькому національному університеті програмного забезпечення для автоматичного виявлення плагіату у студентських роботах?
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-11.png)
12. Чи зможе, на Вашу думку, застосування програмного забезпечення суттєво знизити відсоток плагіату у студентських роботах?
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-12.png)
13. Чи обізнані Ви, які з перерахованих заходів використовуються в університеті при виявленні плагіату у студентських роботах (можна обрати декілька варіантів відповіді)?
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-13.png)
14. З якими випадками порушення академічної доброчесності під час навчання в університеті Ви зіштовхувалися (можна обрати декілька варіантів відповіді)
![](http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/acad-14.png)