26 листопада 2024 року відбувся методичний семінар кафедри обліку, аналізу і аудиту на тему «Застосування кейс-методу в професійній підготовці під час викладання фахових дисциплін» (доповідач М.М. Танасієва)
Термін «кейс-метод» (case study) дослівно перекладається з англійської мови як метод одного випадку, що вказує на його сфокусованість на конкретній ситуації. Кейс-метод забезпечує розвиток ключових умінь: навички групової роботи; індивідуальні навчальні та дослідницькі уміння; уміння знаходити та аналізувати інформацію, отриману з різних джерел (бібліотека, Інтернет-ресурси, результати експериментів, звіти експертів); навички презентації; навички практичної діяльності та управління. Щодо прийомів та методів організації роботи з кейсами в аудиторії, то вони можуть бути такими: сократичні діалоги; сплановані дискусії; симпозіуми, дебати; публічні слухання і апробації; робота дослідницьких груп; тематичні звіти; дискусійні звіти (наприклад, обмін аргументами прихильників двох протилежних позицій із підсумковим заключенням).
Характеризуючи кейс як перспективний метод якісних наукових досліджень, кейс-метод доцільно використовувати для обговорення та аналізу принаймні чотирьох різних професійних ситуацій: 1. Для пояснення причинно-наслідкових зв’язків, які зумовлюють необхідність інтервенцій (дій) у реальній ситуації. 2. Для опису реальних умов, у яких відбулася дія. 3. Для опису самої дії. 4. Для дослідження тих ситуацій, у яких виконана дія не призвела до очікуваного результату.
На сьогодні, розрізняють декілька типів кейсів: кейс-випадок (дуже стислий опис однієї життєвої ситуації, який можна навести під час лекції як приклад застосування правової норми, положення тощо), допоміжний кейс, кейс-вправа, кейс-приклад, комплексний кейс та кейс-рішення. При підготовці кейсів для розгляду під час вивчення облікових дисциплін, викладачам треба брати до уваги специфіку кожної навчальної дисципліни, рівень теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти, в залежності від чого обирати той чи інший вид кейсу. Кейс – це опис конкретної практичної ситуації, що містить у собі проблему та потребує вирішення, тобто реальний випадок, життєва обставина. Для самостійної роботи та презентації проєкту доцільно використовуватися гарвардські кейси (в середньому 20-25 сторінок), що передбачають, як правило, командну роботу протягом тривалого часу. Завдяки використанню методу «case-study» відбувається перехід від традиційної моделі освіти, що зосереджена на викладачі, до інтерактивної, студентоцентрованої. Отже, метод «case-study» є визнаним ефективним та незамінним методом при викладанні економічних дисциплін, який у поєднанні з іншими методиками має забезпечити набуття здобувачем вищої освіти спеціальності 071 «облік і оподаткування» аналітичних здібностей, вміння застосувати теоретичні знання на практиці та бути готовим до самостійної ефективної професійної діяльності бухгалтера