Конференція з проблем формування актуальних компетенцій в сучасних умовах

Одним із ключових аспектів навчально-методичної роботи кафедри економічної теорії, менеджменту і адміністрування є розробка і втілення механізмів максимального використання компетенцій, сформованих в рамках середньої школи, для забезпечення ефективного формування актуальних компетенцій сучасних менеджерів.

26 жовтня 2021 року в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича відбувся освітній форум “Нова українська школа: діалог сучасності з історією”.

Захід присвячений 165-річчю від дня народження Омеляна Поповича (1856-1930) – видатного українського педагога, крайового шкільного інспектора Буковини, автора науково-педагогічних та художніх творів для дітей та дорослих, громадського і політичного діяча. Організатор: факультет педагогіки, психології та соціальної роботи, кафедра педагогіки та соціальної роботи. До співорганізації долучилися Управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області; Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації; Наукова бібліотека Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича; Чернівецька обласна універсальна наукова бібліотека ім. М. Івасюка; філія ГО “Всеукраїнське товариство “Рідна Школа” у Чернівецькій області; філія ГО “Всеукраїнське товариство “Рідна Школа” у місті Чернівці; ДВНЗ “Чернівецький політехнічний коледж”; ГО “Інклюзивний культурно-мистецький центр “Чернівці”. У форумі взяли участь науковці, викладачі і вчителі, співробітники бібліотек, громадські діячі, учні. З вітальним словом до учасників звернулася Тамара Марусик, проректорка з науково-педагогічної роботи з питань навчально-виховного процесу Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Своєчасність і значущість винесених на форум питань підкреслила очільниця Управління Державної служби якості освіти в Чернівецькій області Оксана Палійчук. Масштаб персоналії Омеляна Поповича на тлі націєтворчості й української державності окреслив Георгій Філіпчук, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, перший заступник голови Всеукраїнського товариства “Просвіта” імені Тараса Шевченка; голова секретаріату Конгресу української інтелігенції, співголова ГО “Всеукраїнський форум “Українська альтернатива”.

Пленарне засідання «Персоналія і спадщина Омеляна Поповича в контексті сучасних освітніх трансформацій» тривало у формі комунікації учасників на тематичних платформах, де експертами виступили: професор, д.пед.н. Іван Руснак; к.і.н., доц. Ганна Скорейко; к.філол.н., директор Наукової бібліотеки ЧНУ Михайло Зушман; завідувачка Відділу краєзнавства Чернівецької обласної універсальної бібліотеки імені М.Івасюка Леся Шарабуряк; к.філол.н., доц.Алла Антофійчук,; к.філол.н., доц. Лариса Мафтин; к.е.н., доц. Богдан Сторощук; д.пед.н., проф., завідувач кафедри Світлана Романюк; учитель української мови та літератури Чагорської ЗОШ І-ІІІ ступенів Наталія Козачок. Емоційний контент заходу забезпечили наймолодші учасники – учні 1-А класу багатопрофільного ліцею № 4 Чернівецької міської ради (Литовченко Данило, Смук Ірина, Іванонік Злата, Остапович Анна, Гома Катерина), у виконанні яких прозвучала поезія Омеляна Поповича. Працює з школярами вчитель-методист Тетяна Лясковська. Методист науково-методичного центру дошкільної та позашкільної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області Любомир Равлюк виконав пісню на вірші О.Поповича. Модерували пленарне засідання Тетяна Федірчик, Людмила Тимчук, Лариса Платаш.

З доповіддю на тему “Діалектика  формування актуальних компетенцій під владою передумов та наслідків сучасних освітніх трансформацій” виступив к.е.н., доцент кафедри, член проектної групи освітньої програми “Менеджмент організацій і адміністрування” за другим (магістерським) рівнем вищої освіти Богдан Дмитрович Сторощук. В даній доповіді представлено запропоновано розроблену автором модель механізму сучасних освітніх трансформацій, визначено основні фактори формування тенденцій сучасних освітніх трансформацій, проаналізовано очікування батьків і прагнення абітурієнтів, вимоги роботодавців, зміст та можливості залучення успішних закордонних практик, на основі чого окреслено основні параметри сучасної освітньої політики та тенденції трансформації українських ЗВО.

Галерея