Вивчаємо видавничий маркетинг в польових умовах ринку реклами

У квітні, кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку провела цикл екскурсій по підприємствам рекламної галузі. Одним із таких підприємств була друкарня «Друк Арт».

Підприємство відвідали три групи: 371 та 372 групи спеціальності «Маркетинг» та збірна група других курсів різних спеціальностей економічного факультету, які дисципліною вибори обрали «Реклама та рекламна діяльність». Під час екскурсії засновники підприємства Василь та Володимир у своїх розповідях зачепили усі аспекти видавничої справи, які входять в коло проблем видавничого маркетингу.

«Маркетинг у видавничій справі – система принципів, підходів щодо забезпечення діяльності видавництва на основі дослідження потреб цільових споживачів, створення адекватної цим потребам видавничої продукції, встановлення оптимальних цін, формування системи продажів, налагодження ефективних комунікацій.»

Було показано усі етапи видавництва – від столу прийому замовлень до складу формування готових замовлень. Організація видавництва складається з кількох етапів: формування замовлення, калькуляція витрат та ціни, розробка дизайну упаковки чи буклету та наповнення його текстом, виготовлення пластин для друку (це окремий цех), замовлення кліше та безпосередній друк затверджених макетів. Кожний етап потребує контролю.

Важливим моментом у сучасному видавничому бізнесі є швидкість та якість виконання замовлення. Для цього потрібно добре розуміти свого клієнта та його потреби, добре орієнтуватися на ринку клієнта і знати його конкурентів. Також постійно потрібно працювати над ціноутворенням. Засновники підприємства наголосили на тому, що діяльність підприємства у великій мірі залежить від імпортної сировини, тому ціни постійно змінюються оскільки залежать від змін курсу євро. Було наголошено й на тому, що є потреба у маркетологах, які б працювали з клієнтами, інформували про можливості видавництва, шукали нових замовників.

Практика екскурсій виявилася хорошим досвідом як для студентів, так і для власників видавництв. Тому кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку продовжуватиме засвоювати нові маршрути рекламного ринку та маркетингової справи у м. Чернівці.