Весняний семестр я провела навчаючись в Університеті міста Гронінген у Нідерландах в рамках програми академічної мобільності ERASMUS+.
Гронінген беззаперечно можна назвати справжнім «студентським містечком», де на постійній основі проживає близько 50 000 студентів (а це приблизно кожен четвертий мешканець міста). Його головною окрасою є один із найстаріших навчальних закладів Королівства Нідерланди – Університет м. Гронінген (Rijksuniversiteit Groningen), заснований ще в 1614 році. Він протягом довгих років входить до сотні найкращих університетів світу і славиться своїм науково-дослідницьким центром, орієнтованим на розширення міжнародних наукових зв’язків та пріоритетними дослідженнями в сфері енергетики, здорового старіння та сталого розвитку суспільства.
В Університеті м. Гронінген навчання проводиться двома мовами – нідерландською та англійською. Досить часто обов’язкові до вивчення курси можуть проводитися лише англійською, через велику кількість іноземних студентів, аналогічно до інших університетів країни, тому місцеві жителі вільно володіють обома мовами.
Семестрове навчання поділено на два блоки тривалістю в 7 тижнів кожен, зокрема мій весняний семестр складався з блоків 2.1 і 2.2. Протягом блоку 2.1 я вивчала такі курси: Ethics in Business and Management (Етика в бізнесі та управлінні), Comparative Country Studies (Порівняльне країнознавство) та Introduction to Actuarial Science (Вступ до актуарних наук). А протягом блоку 2.2 – Global Political Economy (Глобальна політична економіка), International Financial Management (Міжнародний фінансовий менеджмент) й International Business Law for International Business (Міжнародне підприємницьке право для міжнародного бізнесу).
Після закінчення кожного блоку одразу складаються іспити із вивчених предметів (формат проведення іспитів офлайн/паперовий чи онлайн/цифровий визначається заздалегідь).
В Університеті студенти мають можливість самостійно формувати свій розклад, адже лекція завжди одна на тиждень для всіх слухачів курсу, а от практичних занять різна кількість в залежності від вимог щодо наповненості групи, що дозволяє студенту самостійно обрати час та викладача для вивчення предмету. Цікавим є також підхід до організації лекцій. Здебільшого вони подаються в попередньому записі або записуються в реальному часі й зберігаються на університетському студентському порталі NESTOR до закінчення семестру для легшої підготовки до іспитів. Усі лекційні аудиторії оснащені сучасною системою відео- та звукозапису, що допомагає одночасно спостерігати й за лектором і за презентацією, що виводиться на екран, як при лекції наживо так і в подальшому їх записі.
В моїй новій Альма-матір практикується принцип попередньої підготовки до пар, як практичних занять, так і лекцій. Інколи навіть на першу лекцію вже є домашнє завдання у вигляді самостійного опанування вступних розділів, де подані базові поняття. Даний принцип допомагає студентам легше засвоювати матеріал, і, як результат, краще готуватися до іспитів. Аудиторних годин не так вже й багато, десь 2-3 години на день, здебільшого це практичні заняття, однак студентам дається чимало невеликих групових завдань або ж одне комплексне, яке вміщує весь матеріал курсу та літератури для самостійного опрацювання. Окрім цього, тут активно застосовується Discussion Board (онлайн платформа для комунікації та обговорення питань між студентами та викладачем на студентському порталі NESTOR), де можна задавати питання щодо незрозумілого теоретичного або практичного матеріалу. Всі матеріали лекційних та практичних занять є у вільному доступі та зберігаються на NESTOR до закінчення іспитів.
Мені імпонує, що в Університеті під час практичних занять приділяють багато уваги командній роботі, дискусіям та розв’язанню реальних кейсів для кращого засвоєння отриманих знань.
Цікавим фактом є обов’язковість 5-15 хв перерви під час занять.
Одним із найулюбленіших місць студентів для навчання, особливо під час підготовки до іспитів, є університетська бібліотека, що працює щодня з 8.30 до 00.00 (до 22.00 на вихідних).
Система оцінювання в Університеті значно відрізняться від тієї, що застосовується в ЧНУ. Перш за все, тут студенти оцінюються за 10-бальною шкалою. Хоча отримати найвищий бал можуть лише справжні генії, що на практиці складають лише 1% від усієї кількості студентів. Також фінальна оцінка визначається не сумуванням всіх отриманих балів протягом навчання, а визначенням їх відсоткового вмісту згідно із зазначеними критеріями курсу. Наприклад, групове завдання дорівнюватиме 25% фінальної оцінки, а іспит – 75% (кожне завдання теж оцінюється максимально в 10 балів). Або студенти виконуватимуть кілька групових та індивідуальних завдань, питома вага, яких дорівнюватиме 15%, 20% або 30% від загальної, а решту відводитиметься на іспит.
В Університеті м. Гронінген досить суворо відносяться до дедлайнів, а перездача можлива лише одна і тільки в тому випадку, якщо вміст завдання в фінальній оцінці був 30% або більше, аналогічно так і з іспитами. Можливо й таке, що по закінченню курсу не буде фінального екзамену або він проводитиметься у формі есе, на написання яких даватиметься кілька днів. Мінімальна оцінка для успішної здачі іспитів/завдань (більше 30%), а також для зарахування курсу загалом – 5.5 балів.
Мені надзвичайно подобаються Нідерланди через те, що тут затишно і спокійно, люди дуже доброзичливі та відкриті до спілкування. Одногрупники, викладачі, працівники в університеті та й в принципі будь-який перехожий завжди готові допомогти.
Основним засобом пересування в Гронінгені є велосипед незалежно від статусу та віку, вони буквально всюди. А тому не зважаючи на певну компактність даного транспорту, питання паркування інколи досить актуальне, особливо в центрі. Архітектура міста вдало поєднує в собі історичні квартали та новітні будинки, що надає Гронінгену особливого колориту. В місті багатоповерхівки є рідкістю, здебільшого це певні установи або гуртожитки, переважають будинки від 2 до 5 поверхів.
Я надзвичайно щаслива, що мала змогу навчатися в цьому чудовому університеті завдяки отриманому гранту. Цей семестр значно вплинув на мене не тільки як на студента, але і як на особистість загалом. Він дав змогу переглянути власні пріоритети й інтереси, покращити свої навички адаптації, а також надихнути на підкорення нових вершин та безперервний рух вперед.