Маркетологи вивчають процеси шопінгу

11.11.2022 – Всесвітній день шопінгу, який придумали маркетологи і якого з нетерпінням чекають шопоголіки усього світу. Зрозуміло, що кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку та кафедра бізнесу та управління персоналом не могла залишити цей день без професійної уваги.

До Всесвітнього дня шопінгу наші студенти 2 курсу підготували цікаві презентації про поведінкові особливості різних вікових аудиторій, яку пояснює теорія поколінь – X, Y, Z та Альфа (покоління Альфа – це діти, народжені після 2010 року, покоління Z – ті, кому зараз до 30, покоління Y – люди до 45, покоління X – люди, старші 50 років). Кожне покоління має особливу споживчу поведінку, власні критерії вибору одягу, авто, музики, одягу, форматів здобуття освіти та подорожей, має власне відношення до володіння нерухомістю.

Так, «Альфи» – це покоління покупців післязавтрашнього дня, вони з’явилися на світ разом з iPad та Instagram, про них як споживачів ще майже нічого не відомо, зате усі знають їх мам.

«Зети» – це ті, хто народився у 1995-2010 рр з «гаджетами в руках» і сприймають онлайн-середовище як нормальне життя. Сьогодні це покоління виходить на ринок праці зі своїми цінностями та принципами. Студенти знають про них все, адже це ВОНИ!

«Ігреки», «Міленіали», перше онлайн покоління – це не тільки молодість у велюрових костюмах, кроп-топах, бедровках, фанатів Брітні Спірс, Гаррі Потера, репу, хіп-хоп, r&b, це ті, у кого зараз гроші, хто сьогодні складає вагому частину цільових аудиторій маркетингу, хто готовий платити за якість!

«Ікси» – це ті, хто пережив буремні 90-ті, першими відчули смак свободи, хто слухав надзвичайно класну музику та одягався в ті луки, які сьогодні є в усіх вінтажних колекціях модних брендів. Це справжня знахідка для маркетологів, адже вони є найбільш лояльними прихильниками брендів, мають і готові витрачати гроші на покупки, які мають максимальну цінність.

«Бебі-бумери» – наші дідусі та бабусі, до яких класичні західні характеристики даного покоління прикласти практично неможливо. Але саме вони збудували наші будинки, дитячі садки, школи, саме вони вивчили наших батьків, допомагали їм морально і матеріально, і навіть сьогодні підтримують їх. А зі своєї невеликої пенсії відкладають нам на Айфон.

Студенти 4 курсу провели аналіз маркетплейсів та топ-акцій «Чесний розбір». Дали об’єктивну характеристику маркетплейсам, порівняли аудиторію, додаткові послуги, акції, порівняли акційну ціну із динамікою зміни ціни на товар в доакційний період.

Доцент Наталія Філіпчук в інтерактивній формі розкрила питання архітектури вибору, економіко-психологічні чинники впливу на прийняття рішення покупцем та “золоті правила” правила шопінгу в контексті сьогодення. Запрошений гість з обласної психіатричної лікарні лікар-психіатр В. Кобевко пояснив природу захворювання на «шопоголізм» і в черговий раз завірив нас, що маркетологи до цього не мають відношення, що це захисна, компенсаторна функція, яка часто формується в дитинстві. Професор Ірина Буднікевич описала цікаві кейси з нейромаркетингу, які формуються на основі теорії поколінь.

Приєднуйтесь до наших заходів, адже разом отримуємо більше!