Минулого тижня зусиллями кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку відбулась чергова онлайн-зустріч з цікавою людиною – чернівецьким підприємцем, співвласником та СЕО компанії UBRA Валерієм Чалим.
Бесіда проходила під загальною темою «Маркетингова робота з клієнтом». Концепція «Customer journey map» (CJM), що дослівно перекладається українською як «Дорожня карта клієнта», відображає шлях клієнта до продукту, дозволяє виявити проблемні області та підказує, як збільшити продажі і підвищити лояльність споживачів. Дана концепція вже не є новою на теренах маркетингової науки, проте у практичній діяльності українських підприємців її використання все ще залишається рідкістю. Саме ознайомлення з суттю, функціоналом та можливостями CJM підходу зумовило жвавий інтерес у присутніх на зустрічі та викликало багато запитань.
Водночас спікером була піднята ще одна надзвичайно важлива проблема: які ж маркетологи потрібні сьогодні? Чи не вперше учасники зустрічі почули з уст підприємця про те, що роботодавці шукають зовсім різних фахівців. На різні маркетингові посади і різні проекти потрібні «інструментальні маркетологи», «маркетологи-стратеги», «маркетологи-креативщики», «звичайні торгові представники» тощо. Отже, для різних фахівців потрібними можуть бути різні знання, уміння та компетенції. Валерій Чалий порадив студентам спробувати себе у різних сферах маркетингу з тим, щоб визначитись, що ж їх цікавить найбільше і зосередитись на «прокачуванні» власних знань та навичок саме у цьому.
Надзвичайно цікавим виявився і особистий досвід ведення бізнесу, яким поділився доповідач. Учасники зустрічі були приємно здивовані тим, що, виявляється, компанія з міста Чернівців може успішно продавати свої товари по всьому світу і успішно конкурувати на японському, австралійському та інших екзотичних для нас ринках. Загалом зустріч виявилася дуже цікавою, живою та корисною. Дякуємо спікеру, який своїми емоціями пробудив додаткову мотивацію до отримання маркетингових знань та здійснення перших кроків у підприємництві.