До уваги студентів маркетологів 4 курсу – 471 та 472 групи

До уваги студентів маркетологів 4 курсу – 471 та 472 групи. Запропоновані завдання, які є обов’язковими до виконання студентами 4 курсу спеціальності “Маркетинг” зі спецкурсу професора І.М.Буднікевич “Територіальний маркетинг”. Питання та чорновики робіт просимо надсилати на сторінці І.М.Буднікевич на ФОРУМІ кафедри маркетингу, інновацій та регіонального розвитку (mmix.cv.ua).

Завдання (індивідуальні та групові):
1. Провести аналіз інформаційних повідомлень ЗМІ, Інтернет-джерел, соціальних мереж в рамках маркетингового просування територіального продукту м.Чернівці та Чернівецької за 2016 рік. (результат оформити у вигляді звіту з посиланнями на джерела, з фото, з вирізками тощо)
2. Провести SWOT-аналізу та PEST-аналізу районів, міст, окремих населених пунктів Чернівецької області з метою виявлення їх конкурентних переваг (можлива робота в групах) – результат оформляється у вигляді звіту – чинники, матриці. стратегії, напрямки реалізації. За допомогою статистичних даних група проводить аналіз обраної території щодо виявлення сильних і слабких сторін, загроз і можливостей території, а також конкурентоспроможності території за окремими факторами з метою виявлення переваг території та формування на їх основі маркетингової стратегії території, здійснення позиціонування і формування іміджу території
3. Аналіз елементу комплексу маркетингу міста Чернівці –
4. Індивідуальне або групове завдання “Про́дакт-пле́йсмент ( product placement) території”. Кожна з підгруп обирає фільм або фільми, в якому зображується територія або місто. Студенти аналізують кадри, які формують імідж міста – музика, гра акторів, життя кіногероїв, їх переживання тощо. Все те, що стає атрибутами міста і з ними починають асоціюватися вулиці, будівлі та площі міста. Орієнтовний список: “Остання відпустка” (Карлові Вари); «11 (12,13) друзів Оушена», “Хлопчача вечірка у Вегасі”, «Одного разу у Вегасі»,(Лас Вегас); «Нью-Йорк, я люблю тебе», «Сніданок у Тіффані », « Коли Гаррі зустрів Саллі », «Ділова жінка», «Одного разу в Америці» (Нью-Йорк); «Шалено закоханий», «Римські канікули», «Мама Рома», «Одного разу в Римі», «Рим», «Талановитий містер Ріплі», «Ангели і Демони» (Рим); «Амелі з Монмартра», «Париж, я люблю тебе», «Привид Опери», «Париж, любов моя», «Джулі і Джулія: готуємо щастя за рецептом» (Париж); «Ноттінг-Хілл», «Щоденник Бріджит Джонс», «Любов всюди», «Готель” Бертрам “», «Закоханий Шекспір», «Уїмблдон», « Шерлок Холмс » (Лондон); «Лос-Анджелесская історія», «Місто ангелів», «День святого Валентина »,« Малхолланд-драйв »,« Опівнічний поцілунок » (Лос-Анджелес).
5. Індивідуальне або групове завдання “Кабінетне дослідження територіального бренду”. Студенти діляться на міні-підгрупи та самостійно вибирають місто-бренд і проводять детальний аналіз створення даного бренду за такими параметрами: хто займався брендингом міста, які організації брали участь в процесі брендування міста, коли було розпочато процес брендування, хто ініціатор, навіщо і кому це було потрібно, мета брендингу міста, маркетингові стратегії та інструменти, позиціонування міста, створення логотипу, унікальність міста, цільові групи, на які спрямований бренд, організація заходів та подій в місті, візуалізація, інфраструктура, історії, міфи і легенди міста, пам’ятки міста, імідж міста і т.д.
6. Польове індивідуальне або групове завдання “Консруюємо бренд Чернівці / Буковини”. Оскільки основа бренду – це ідентичність території, то вона проявляється і втілюється в територіальному середовищі і в повсякденному міського життя, а саме в просторі, інфраструктурі, соціальному, спортивному та культурному житті. Студентська група ділиться на підгрупи по 2-4 людини і фіксуючи за допомогою фотоапарата особливості (переваги та недоліки) територіального простору, інфраструктури, соціальному, спортивному та культурному житт Чернівців, Буковини або іншого міста виявляє ідентифікатори:
1) Міський простір: архітектурні проекти; ландшафтний дизайн; тематичне зонування; впровадження елементів дизайну бренду в міське середовище. 2) Міська інфраструктура: комфортність міського середовища; доступність міста для жителів і гостей; знакові інфраструктурні проекти; інфраструктура для цільових аудиторій; інфраструктура для інклюзивних цільових аудиторій. 3) Культурне життя в місті: організація символічних подій, геній місця, міфологія міста, Public Art, специфічна середовище для мобілізації творчих здібностей; стимулювання місцевого патріотизму. 4) Спортивне життя.
7. Сформувати підбірку національних брендів певної країни. (Електронний варіант звіту – презентація)

Література до курсу:
1. Брендинг міст: досвід країн Вишеградської групи для України / За загальною ред. О. І. Соскіна. – К.: Вид-во «Інститут трансформації суспільства», 2011. – 80 с [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ist.osp-ua.info/file/2011/ITC_Branding_mist_162x229_block_3v.pdf
2. Буднікевич Ірина Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика / Ірина Буднікевич. ІРД НАН України – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2012. – 645 с. – КНИЖКА У ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ НА КАФЕДРІ
3. Васильева И. Рабочая программа дисциплины СОЦИОЛОГИЧЕСКИЕ И МАРКЕТИНГОВЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ТЕРРИТОРИЙ. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.nsu.ru/rs/mw/link/Media:/28178/Ivanova_Sociological_and_marketing_research_of_areas.pdf
4. Визгалов Д. Маркетинг города. М.: Фонд «Институт экономики города», 2008. [Электронный ресурс] / Института экономики города. – . Режим доступа: www.urbaneconomics.ru/download.php?dl_id=3470
5. Визгалов Д. Брендинг города / Д. Визгалов. М.: Институт экономики города, 2011. [Электронный ресурс] / Института экономики города. – . Режим доступа: www.urbaneconomics.ru/download.php?dl_id=3467 Динни К. Брендинг территорий. Лучшие мировые практики / Под ред. Кейта Динни; пер. с англ. Веры Сечной. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013.
6. Зинкевич О. Территориальный брендинг. Hot list. Исследование городов-брендов [Электронный ресурс] // О. Зинкевич / 2010. – . Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/territorialnyj-brending-hot-listissledovanie-gorodov-brendov/
7. Индекс национальных брендов Anholt-GfK 2016 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.gfk.com/ru/insaity/press-release/indeks-nacionalnykh-brendov-anholt-gfk-2016/
8. Кайсарова В. П. Синтез методов стратегического управления крупным городом: от администрирования к маркетингу // Проблемы современной экономики. 2008. № 26. [Электронный ресурс] / Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». – Режим доступа: http://publications.hse.ru/articles/72908386
9. Котлер Ф. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы / Кристер Асплунд, Филип Котлер, Ирвинг Рейн, Дональд Хайдер. – СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 382 с.
10. Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для государственных и общественных организаций / Филипп Котлер, Ненси Ли. – СПб.: Питер, 2008. – 377 с.
11. Лучшие города и регионы Украины Топ-100 // Українська Інвестиційна Газета. – 2010. – № 2.
12. Маркетинг територій. Програма курсу, практичні завдання, навчально-інформаційний матеріал / І.М. Буднікевич, І.А. Крупенна-Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2013.- 62 с.
13. Маркетинг у галузях і сферах діяльності : навч. посіб. / За ред. І.М. Буднікевич. – К. : «Центр учбової літератури», 2013. – 536 с. КНИЖКА У ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ НА КАФЕДРІ
14. Панкрухин А. П. Маркетинг территорий. – 2-е изд. / А.П.Панкрухин – СПб.: Питер, 2006. – 416 с.
15. Пайн II Б. Джозеф Экономика впечатлений / Б. Джозеф Пайн II, Джеймс Х.- СПб.: Вільямс, 2005. – 304 с.
16. Родькин П. Городской брендинг в Чехии. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.prdesign.ru/text/2010/czcitybrands.html
17. Сассен С. Глобальные города: постиндустриальные производственные площадки // Прогнозис: журнал о будущем. 2005. № 4. [Электронный ресурс] / «Институт Восточной Европы». – . Режим доступа: http://www.prognosis.ru/prog/autumn_2005.pdf
18. Сачук Т.В. Территориальный маркетинг. СПб.: Питер, 2009. [Электронный ресурс] // Сачук Т.В. / 2009. – Режим доступа: http://static.myshop.ru/product/pdf/113/1129526.pdf
19. Слука Н. Глобальный город. Эксперт. 2008. №15. [Электронный ресурс] / Журнал «Эксперт». – Режим доступа: http://expert.ru/expert/2008/15/globalnue_goroda/
20. SWOT-аналіз у маркетингу: методика та практика / І.М. Буднікевич, О.А. Баранник, С.А. Кошкаров, І.А. Крупенна. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2013. – 88 с.
21. Территориальный брендинг. Hot list. Исследование городов-брендов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/territorialnyj-brending-hot-list-issledovanie-gorodov-brendov/
22. Национальные бренды Великобритании [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-velikobritanii/
23. Национальные бренды США [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-ssha/
24. Национальные бренды Германии [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-germanii/
25. Национальные бренды Швейцарии [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.marketer.ru/adv/brending/nacionalnye-brendy-shvejcarii/
26. http://citybranding.ru/ «CityBranding»
27. http://www.urbaneconomics.ru/ Институт экономики города
28. Anholt Simon, Brand New Justice: How Branding Places and Products Can Help the Developing World. – Butterworth-Heinemann, 2005. – 173 р.
29. Anholt Simon, Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. – Palgrave Macmillan; 1st edition, 2007. – 160 p.
30. Anholt Simon «Places: Identity, Image and Reputation». – Palgrave Macmillan, New York, 2010. – 106 р.
31. Florek M. Podstawy marketingu terytorialnego. – Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, 2006. – S.42.
32. Kotler Philip Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities / Kotler Philip, Haider Donald H., Rein Irving J. – States, and Nations, Free Press, 2002
33. Marketing Terytorialny / Pod red. T. Markovskiego – Warszawa: Polska Akademia Nauk, 2002. – Р.134.
34. Szromnik A. Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. – Kraków: Oficyna, 2008. – C.184.