Кафедра маркетингу, інновацій та регіонального розвитку ЧНУ запрошує всіх студентів та викладачів економічного факультету ЧНУ долучитися до святкування Black Friday 23 листопада 2018 року!
Для нас це майже професійне свято і ми відзначимо його у кращих традиціях великих розпродажів!
На отримані кошти будемо створювати громадський простір у нашому корпусі, де можна буде почитати, попрацювати, поспілкуватися, перебути «вікно» між парами. Долучайтесь до реальних проектів!
Чорна п’ятниця в Україні – світове свято для всіх справжніх маркетологів! Ми її придумали, ми її і продаємо! СЛІДКУЙТЕ ЗА АНОНСАМИ!
Чорна п’ятниця в 2018 році почнеться о 23:59 четверга, 23 листопада, за київським часом. Тобто, в ніч з 23 на 24 листопада практично у всіх магазинах будуть величезні знижки і неймовірна кількість народу.
У цей день ціни на товари знизять в торгових центрах, інтернет-магазинах і брендових бутіках. Чорна п’ятниця славиться значними знижками, що досягають 80-90%. Знайти такі знижки складно, до того ж, кількість такого товару може бути дуже обмежена. Але знайти вигідні пропозиції щодо купівлі одягу, електроніки, взуття або інших товарів – цілком реально.
Хоч в Україні Чорна п’ятниця ще приживається, але вже більше 30% українців готові «полювати» за знижками. Про це свідчить дослідження від Black Friday Global, в якому взяли участь 12 000 чоловік з 55 країн світу. Під час Black Friday покупці в загальному витрачають суму, рівну ВВП невеликих країнах. Наприклад, Хорватії або Литви.
За даними опитування українці, що прагнуть взяти участь у Black Friday, планують витратити 2 975 гривень на одну особу. Середня знижка в Україні становить 66%, таким чином, той, хто вирішить здійснювати покупки в цей день, зможе заощадити аж 5 775 гривень!
До слова, саме в Україні від Чорної п’ятниці можна отримати одну з найбільших вигод в світі. Перше місце в цьому рейтингу займає США – 68%, друге – Україна з 66%, а замикає трійку лідерів Канада – теж 66%. Більш «скромні» знижки в Італії (54%) і Німеччині (54%). Середньостатистична знижка для всього світу складає 55%.
Історія Розпродажі Black Friday
Якщо заглибитися в історію, подібного роду розпродажі почалися ще в XIX столітті. «Офіційну» назву «Чорної» п’ятниця отримала в 1966 році, коли поліцейський департамент Філадельфії став називати Black Friday день, наступний за Днем Подяки, через пішохідних і автомобільних потоків і пробок.
В кінці 90-х років минулого століття видання New York Times закріпило зміст усталеної фрази, написавши, що Чорна п’ятниця отримала свою назву, «тому що торговці сподіваються, що інтенсивна торгівля проявиться чорним чорнилом на їх балансових документах».
Black Friday – розпродаж, який вміє дивувати
Така грандіозна подія, як Чорна п’ятниця, встигла зібрати чимало цікавих історій. Як і будь-який значущий захід, Black Friday має свої традиції, особливості і курйози.
8. Американський футбол відкриває наш топ. Як відомо, назва акції Black Friday має кілька теорій походження. Одна з них свідчить, що термін перейшов до розпродажу від «чорної п’ятниці» в Філадельфії, де так називали неймовірні автомобільні пробки і велике скупчення людей на тротуарах перед Днем Подяки. Причиною такого пожвавлення була не тільки святкова метушня: починаючи з 40-х, в ці дні проводився традиційний футбольний матч між командами військових академій США, що і було однією з головних причин пробок. Тепер американський футбол став невід’ємною частиною Чорної п’ятниці, тільки підігріваючи загальні веселощі.
7. Пошукові запити. Згідно зі статистикою, покупці починають моніторинг Інтернету за запитом Black Friday більш ніж за місяць перед розпродажем. І вірно! Завжди важливо бути в курсі подій.
6. Протяжність черг в період розпродажу в США і Європі, де акція стосується і звичайних магазинів, може становити сотні метрів. Рано вранці, за добу або навіть за кілька днів люди займають свої місця перед дверима торгових центрів. Тільки уявіть довжину черг!
5. Ніяких лікарняних! Через непереборне бажання взяти участь у розпродажі багато працівників офісів, заводів, підприємств і компаній різної величини брали відгули і оформляли лікарняні на період супер-знижок. Подібна тенденція особливо сильно турбувала роботодавців США в 60-80-ті. Бідолахи дійсно побоювалися, що жоден співробітник не прийде на своє робоче місце в ці дні, тому забороняли брати довідки і лікарняні до закінчення Black Friday.
4. Трохи епатажу. Щоб дати шопоголікам більше можливостей скупитися під час Чорної п’ятниці, деякі магазини робили вельми незвичайні пропозиції. Наприклад, один з бутиків у Франції запустив обвальні знижки під гаслом «Прийди роздягненим – піди одягненим». Через це багато покупців дійсно з’явилися в нижній білизні, за що бутик одягнув їх з ніг до голови, майже нічого не взявши натомість.
3. Вихідний день був оголошений на час Чорної п’ятниці спеціально для того, щоб співробітники компаній не брали ніяких лікарняних і не прогулювали роботу. Така раптова відпустка очікує американців декількох штатів. Наприклад, в Пенсільванії і Флориді Black Friday – це майже що національне свято, так що гуляють всі!
2. Дорбастери – спеціальний термін для тих покупців, які тріумфально заходять у магазини першими. Для них діють спеціальні знижки і спеціальні пропозиції, які і називаються дорбастерами. Спочатку слово означало собою найбільш нетерплячих учасників Чорної п’ятниці в США 40-х років. Ці авантюристи буквально змітали з полиць весь товар, так що продавці вирішили придумати для них додаткові знижки і заохочувальні призи.
1. Чорна п’ятниця – головний конкурент різдвяних розпродажів. Остання субота перед Різдвом впевнено тримала позицію лідера за обсягом проданих товарів аж до 2005 року. Така статистика актуальна для США і деяких європейських країн. Різдвяні акції завжди були найприбутковішими, і тільки недавно Black Friday зміцнила за собою статус наймасштабнішої і прибуткової кампанії в році. Такими темпами Чорна п’ятниця зможе стати світовим рекордсменом за обсягом продажів! Слідом за США, весь світ почав називати день розпродажів Чорною п’ятницею (Black Friday).
Детальніше тут.